Haar opleiding kreeg ze nabij haar geboorteplaats Innsbruck aan de Academie voor Glasveredeling te Kramsach (Oosterijk).
Van de diverse mogelijkheden om glas te veredelen trok haar de ets- en schildertechniek het meest. Ook kreeg zij een speciale opleiding voor glas in beton.
Als ontwerpster voor glasdecoratie werkte zij enkele jaren aan de Tiroler Glashütte in Kufstein, waar bijzonder vakbekwame glasblazers uit het voormalige Bohemen het bekende Riedelglas vervaardigen.
In 1963 verhuisde zij naar de ateliers van de Koninklijke Nederlandsche Glasfabriek Leerdam, waar zij vorm en decor van kristallen schalen, karaffen, vazen en dergelijke ontwierp. In deze tijd ontstonden een aantal unica, waarvan verschillende door musea aangekocht zijn. Monumentale ramen maakte zij in ets- en andere bewerkingswijzen.
Sinds 1967 is zij free lance werkzaam. In eigen atelier ontwerpt zij vlakglasdecoratie, geëtst en geschilderd. Ook gebruiksglazen worden daar bewerkt en versierd. Tevens houdt zij zich bezig met grafische ontwerpen, zoals illustraties.
Titel: De Vijf Zintuigen.
Datering: 1966
Uitvoering: N.V. Koninklijke Nederlandsche Glasindustrie Leerdam.
Geschenk van: Van Doorne's Automobielfabriek N.V. (D.A.F.) Eindhoven.
Dit volkomen abstracte gegeven heb ik ook als zodanig (abstract) overgebracht op het materiaal glas. Deze overdracht gebeurde door middel van de ets-techniek.
Dit houdt in dat de te bewerken oppervlakken van het glas een zuurbehandeling ondergaan, waardoor deze aangetast worden. Het etsproces geeft het glas een prachtige brillance in verschillende structuren; een en ander afhankelijk van de zuursterkte, temperatuur, tijd enz.
Het bijzondere van de panelen de "De Vijf Zintuigen" is de etsing aan de voor- en achterzijde.
De vormen die het thema bepalen bevinden zich diepgeëtst aan de achterkant en korresponderen met het decoratieve element aan de voorkant.
Inhoud van de panelen:
Het gevoel is het moment van spanning dat onstaat bij aanraking van twee (bolvormige) lichamen.
Het gezicht: het waarnemen van licht, licht dat gebundeld is en in de vorm van stralen door ons wordt opgenomen.
De reuk: aan he opnemen van geuren is uitdrukking gegeven door fantasie bloemen- en bladmotieven.
Het gehoor: de geluisgolven die door ons worden opgevangen zijn op het glaspaneel weergegeven als een groot golvend lijnenspel, waaruit beweging en trillingen voortkomen.
De smaak: op glas geprojecteerd probeert suggesties op te wekken over vruchten die in hun doorsnede herkenbaar zijn.
Facsimile van haar handtekening:
Verbindingsgang koepel/Westvleugel.